loading...
مرجع تخصصی معماری بیست معمار
20Memar بازدید : 445 چهارشنبه 26 آذر 1393 نظرات (0)

معرفی نهمین سلسله سخنرانی‌های قطب علمی فناوری معماری


مطالعه و بررسی رویکردها، رویدادها و مسائل مرتبط با معماری معاصر و جاری در سطوح ملی و جهانی از جمله مهمترین عامل پیشرفت کیفیت معماری در کشور خواهد بود. شناخت ریشه‌های معماری، تحولات آن در دوران معاصر، جریانات تأثیرگذار، نهادها و سازمان‌های مرتبط، گرایش‌های نو در کشورهای مختلف، ارتباطات جهانی و بسیاری عوامل مؤثر دیگر، یکی از مهمترین راه‌ها برای شناخت و تدوین راهکارها در زمینه یادشده خواهد بود.

20Memar بازدید : 347 پنجشنبه 08 اسفند 1392 نظرات (0)

  ارتباط هنرها با یکدیگر مسئله ایست که همواره از آن میان هنرمندان صحبت می شود. تأثیر گذاری و تأثیر پذیری هنرها بر یکدیگر همواره در طول تاریخ هنر، امری ایده پرور و پیشبرنده بوده است. با اینکه عده ای معماری را از هنرهای هفتگانه نمی دانند و برخی آن را مجموعه ای از هفت هنر به اضافه هنر هشتم (عکاسی) می دانند، همواره هنر بر معماری و معماری بر هنر تأثیر بسیار چشمگیری داشته اند. در دانشگاه ها و مدارس معماری اغلب گفته می شود از جمله هنرهایی که با آن درگیر و سهیم هستند، موسیقی است ولی اینکه چگونه از آن بهره برده شود کمتر بیان شده است. مقالات و مطالبی که در این باب به نگارش در آمده اند تا میانۀ راه ما را به جلو می برند و تنها دیدی شماتیک و پوسته ای در جلوی چشمانمان پدیدار می سازند. با بیان مثال و تجربیات می توان ذهن را تا سکوی حرکت جلو برد.

20Memar بازدید : 279 چهارشنبه 04 دی 1392 نظرات (0)

دانستنی های معماری ویژه معماری دوره اسلامی ایران ▪ برخی از محققان نظیر پروفسور ویلبر معتقدند كه اجرای هر طرح معماری به سه عنصراجتماعی بستگی دارد. آیا می‎دانید این سه عنصر كدامند؟

برای مشاهده متن کامل به ادامه مطلب بروید

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • برج
    فروشگاه
    کدهای اختصاصی
    چاپ این صفحه

    ادرس های بیست معمار